CYFROWA GMINA - WSPARCIE DZIECI Z RODZIN PEGEEROWSKICH W ROZWOJU CYFROWYM "GRANTY PPGR" |
25.10.2021. | |
CYFROWA
GMINA – WSPARCIE DZIECI Z RODZIN PEGEEROWSKICH „GRANTY
PPGR” Celem
Programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do
sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu. W
związku z rozpoczęciem nowego programu Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin
pegeerowskich w rozwoju cyfrowym, Prezydent
Grudziądza, zaprasza uprawnione rodziny - rodziców uczniów i pełnoletnich
uczniów szkół średnich zamieszkałych na terenie gminy-miasto Grudziądza, do
złożenia deklaracji uczestnictwa w programie. O wsparcie mogą
starać się rodziny, których: - dziecko/
uczeń pełnoletni zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało
niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej; - dziecko/
uczeń pełnoletni jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej) osoby, która
to pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki
rolnej (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/ opiekun prawny); - dziecko/
uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim
roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku
2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem
zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub
zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. Zgodnie z Regulaminem Konkursu Grantowego Granty PPGR dofinansowanie będzie można otrzymać na: - nowy sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w wyjątkowych przypadkach możliwy jest zakup komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu); - ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego; - usługi zapewniającej dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny lub uczeń szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Wymagane dokumenty: - wniosek (załącznik poniżej); - oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego, które będzie podstawą do złożenia wniosku przez miasto Grudziądz (załącznik poniżej); - oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość, które będzie podstawą do złożenia wniosku przez gminę-miasto Grudziądz (załącznik poniżej). Jeżeli wnioskodawca posiada dokument potwierdzający, iż członek rodziny pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości objętej PPGR (np. świadectwo pracy), należy go dołączyć do wniosku.
UWAGA! Złożenie dokumentów nie gwarantuje otrzymania wsparcia w ramach konkursu grantowego. Zmiany w Regulaminie Konkursu Grantowego wprowadzone przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa mogą skutkować koniecznością przedłożenia dodatkowych dokumentów czy informacji.
Termin złożenia dokumentów: 29.10.2021 r., do godz. 13:30.
Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, ul. Sikorskiego 32-36, 86-300 Grudziądz , II piętro, pok. 15.
Telefon kontaktowy: 56 45 10 310, 56 45 10 396 Informacje dotyczące Programu znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr |